سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
گذرگاه اموزش ساده وروان رایانه
هدفاین وبلاگ افزایش اطلاعات شما از رایانه وکمک به رفع سوالات شماست.
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 0
بازدید دیروز : 0
کل بازدید : 2474
کل یادداشتها ها : 4
خبر مایه


WiFi روش بیسیم برای ایجاد و اداره شبکه است که به آن شبکه سازی ???.?? و شبکه سازی بیسیم نیز گفته می شود . بزرگترین نقطه قوت WiFi ، سادگی آسان است . شما می توانید کامپیوترهای منزل یا محل کار خود را بدون نیاز به سیم به یکدیگر متصل کنید

اگر در دفتر کار خود یک شبکه داشته باشید ، روش های بسیار زیادی برای اتصال کامپیوترهای شبکه شما به هم وجود دارد .
WiFi روش بیسیم برای ایجاد و اداره شبکه است که به آن شبکه سازی ???.?? و شبکه سازی بیسیم نیز گفته می شود . بزرگترین نقطه قوت WiFi ، سادگی آسان است . شما می توانید کامپیوترهای منزل یا محل کار خود را بدون نیاز به سیم به یکدیگر متصل کنید . کامپیوترهایی که شبکه را تشکلیل می دهند می توانند تا بیش از ??? فوت از هم فاصله داشته باشند .
در این مقاله ما در مورد دو جنبه متفاوت WiFi بحث خواهیم کرد . اول ما در رابطه با تکنولوژی پایه که امکان شبکه سازی WiFi را فراهم می کند بحث می کنیم .

? شبکه Walkie_Talkie .
اگر می خواهید با شبکه سازی بیسیم در ساده ترین سطح آن آشنا شوید ، یک جفت Walkie_Talkie ارزان قیمت ? دلاری را در نظر بگیرید . اینها رادیوهای کوچکی هستند که قادر به ارسال و دریافت امواج رادیویی می باشند . وقتی در یک Walkie_Talkie صحبت می کنید ، صدای شما توسط یک میکروفون دریافت می شود . سپس به شکل یک فرکانس رادیویی کد گذاری می شود و توسط آنتن آن ارسال می گردد . Walkie_Talkie دیگر می تواند امواج ارسال شده را توسط آنتن خود دریافت کند ، صدای شما را که به شکل امواج رادیویی کد گذاری شده decode کند و آن را از یک بلند گو پخش نماید .
یک Walkie_Talkie نمونه مثل این ، با قدرت سیگنالی در حدود ?.?? وات امواج را ارسال می کند و برد آنها می تواند و برد آنها می تواند به حدود ??? تا ???? فوت برسد . بیایید تصور کنیم که شما قصد دارید دو کامپیوتر را با استفاده از تکنولوژی Walkie_Talkie در یک شبکه به هم وصل کنید :
شما هر دو کامپیوتر با یک Walkie_Talkie تجهیز می کنید .
شما برای هر دو کامپیوتر روشی را برای مشخص نمودن اینکه آیا قصد ارسال یا دریافت امواج را دارد معین می نمایید .
شما روشی را بمنظور تبدیل کد های باینری ( دودویی ) ? و ? ها به دو beep متفاوت که Walkie_Talkie بتواند آنها را ارسال و دریافت کند و بین beep ها و ? و ? ها عمل تبدیل به انجام برساند مشخص می کنید .
این سناریو عملاً کار می کند . تنها مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که نرخ تبادل داده بسیار آهسته و کند است . یک Walkie_Talkie ? دلاری برای کار با صدای انسان طراحی شده است ، بنابراین شما نمی توانید حجم زیادی از داده ها را به این روش ارسال کنید . شاید ???? بیت در ثانیه .
? تکنولوژی رادیویی WiFi .
رادیوهایی که در WiFi استفاده می شود خیلی با رادیوهای بکار رفته در Walkie_Talkie های ? دلاری متفاوت نیست . آنها از توانایی ارسال و دریافت برخوردار هستند . آنها دارای قابلیت و توانایی تبدیل ? و ? ها به امواج رادیویی و سپس تبدیل آنها به ? و ? ها هستند .
سه تفاوت عمده بین رادیوهای WiFi و Walkie_Talkie ها وجود دارد :
رادیوهای WiFi که با استاندارد های ???.??b و ???.??g کار می کنند در ?.?GHz امواج را ارسال می کنند ، در صورتیکه آنهایی که از استاندارد ???.??a تبعیت می کنند در ?GHz امواج را ارسال می نمایند . Walkie_Talkie های عادی عموماً در ??MHz کار می کنند . فرکانس بالاتر امکان نرخ های داده ای بالاتر را فراهم می کند .
رادیوهای WiFi از تکنیک های کد گذاری پیشرفته تری استفاده می کنند که بنوبه خود موجب نرخ های داده ای بالاتری می شود . برای ???.??a و ???.??g ، تکنیک بکار گرفته شده ، orth_ogonal freguency_division multiplexing (OFDM) نام دارد . برای ???.??b این تکنیک با عنوان : Complementary Code Kying(cck) شناخته می شود .
رادیوهای بکار رفته در WiFi از قابلیت تغییر فرکانس ها برخوردار هستند .
کارت های ???.??b میتوانند مسیقیماً بر روی هر یک از این سه باند ارسال شوند ، یا می توانند پهنای باند رادیویی در دسترس را به چندین کانال و hop frequency بین آنها تبدیل کنند . مزیت frequency hopping در این است که در مقابل اختلال و پارازیت بسیار ایمن تر است و به چندین عدد از کارت های WiFi اجازه می دهد بطور همزمان و بدون ایجاد اختلال در کار هم با یکدیگر مکالمه کنند .
بدلیل اینکه آنها امواج را با فرکانس های بسیار بالاتری در مقایسه با Walkie_Talkie ها ارسال می کنند ، و بدلیل تکنیک های کدگذاری بکار رفته در آنها ، رادیوهای WiFi می توانند در هر ثانیه داده های بسیار زیادی را اداره و کنترل کنند .
???.??b می تواند تا ?? مگابیت در ثانیه ( اگر چه ? مگابیت درثانیه معمول تر است ، و ???.??b در صورتیکه اختلال زیادی وجود داشته باشد تا کمتر از ? یا ? مگابیت در ثانیه تنزل می کند ) را handle کند . ???.??g و ???.??a می توانند تا ?? مگابیت در ثانیه را handle کنند ( اگر چه ?? مگابیت در ثانیه معمول تر است ) .
شما ممکن است از اینکه نامگذاری از کجا نشات گرفته است دچار کنجکاوی شوید . انستیتوی مهندسان الکتریک و الکترونیک استانداردها را ایجاد می کند ، و آنها این استانداردها را به شکل منحصر به فردی شماره گذاری می کنند . استاندارد ???.?? شبکه های بیسیم را در بر می گیرد . حروف b،a و g به سه نوع استاندارد متفاوت اشاره می کنند :
???.??b اولین نسخه ای بود که به بازار مصرف رسید و کندترین و ارزان قیمت ترین در بین این سه استاندارد محسوب می شود . همانگونه که در بالا اشاره شد ، ???.??b در ?.?GHz ارسال می شود و می تواند تا ?? مگابیت در ثانیه را کند .
???.??a نسخه بعدی این استاندارد بود که در ?GHz عمل می کند و قادر است تا ?? مگابیت در ثانیه را handle کند .
???.??g تلفیقی از هر دو مورد قبل است که در ?.?GHz عمل می کند اما دارای سرعت ?? مگابیت در ثانیه ای ???.??a است .
خوشبختانه ، تمام این تکنولوژی های رادیویی در کارت WiFi گنجانده شده است که کاملاً هم مخفی است . در واقع ، WiFi ، یکی از ساده ترین تکنولوژی هایی است که شما از آن استفاده کرده اید
? اضافه کردن WiFi به یک کامپیوتر .
یکی از بهترین چیزها در مورد WiFi سادگی آن است . تعداد زیادی از laptop های جدید با کارت WiFi توکار به بازار عرضه شده اند ـ ـ در بسیاری از موارد شما برای شروع کار با WiFi مجبور به انجام هیچ کاری نیستید . همچنین افزودن یک کارت WiFi به یک laptop قدیمی تر یا به یک کامپیوتر رومیزی بسیار ساده است . کاری که باید انجام دهید عبارت است از :
یک کارت شبکه ???.??b ، ???.??a یا ???.??g بخرید . ???.??g از مزیت سرعت های بالاتر و قابلیت کار و تطابق مناسب در تجهیرات ???.??b برخوردار است .
برای یک laptop ، این کار بطور معمول یک کارت PCMCIA که آن را در شکاف PCMCIA کامپیوتر قابل حمل خود قرار می دهید خواهد بود . یا می توانید یک آداپتور بیرونی کوچک خریداری کنید و آن را به یک درگاه USB وصل کنید .
برای یک کامپیوتر رو میزی ، شما می توانید یک کارت PCI که آن را در داخل کامپیوتر نصب می کنید خریداری کنید و یا یک آداپتور بیرونی کوچک که می توانید از طریق کابل USB آن را به کامپیوتر متصل کنید تهیه نمایید .
کارت را نصب کنید .
درایورهای کارت را نصب کنید .
به hotspot دسترسی پیدا کنید .
یک hotspot عبارت است از یک نقطه برای یک شبکه WiFi که یک جعبه کوچک است که به اینترنت متصل شده است . این جعبه شامل یک رادیوی ???.?? است که می تواند بطور همزمان با بیش از ??? کارت ???.?? صحبت کند . در حال حاضرWiFi hotspot های زیادی در مکان های مثل رستوران ها ، هتل ها ، کتابخانه ها و فرودگاه ها وجود دارد .

 


      اینترنت...




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ